gemeente Steenbergen | Onderhoud aan de Noordzeedijk en Kreekweg

Artikel Onderhoud aan de Noordzeedijk en Kreekweg

De gemeente Steenbergen voert groot onderhoud uit aan de Noordzeedijk en de Kreekweg. Het werk is verdeeld in 4 fases. Fase A, B en D worden in 2024 uitgevoerd.

Wat is er al gedaan?

Een onderdeel van fase B, het afsluiten van de Noordzeedijk voor gemotoriseerd verkeer, is uitgevoerd. Dat deel is wel toegankelijk voor fietsers.

Wat gaat de gemeente nog doen?

Fase (deel) C realiseren we in de komende jaren.

Hieronder een overzicht van de werkzaamheden per fase. Ook de faseringstekening is toegevoegd.

FaseĀ  (deel) A:

We voorzien de asfaltverharding van een nieuwe deklaag. De inrichting verandert niet.

Fase (deel) B:

Dit deel van de Noordzeedijk is een fietspad geworden. Het wegvak wordt ook ingericht als fietspad en krijgt een nieuwe asfaltdeklaag.

Fase C:

Dit deel nemen we niet mee in het werk. Over deel C van de herinrichting overleggen we met Cosun. Vanwege de complexiteit van het werk, heeft dit wegvak meer voorbereidingstijd nodig.

Fase (deel ) D:

Dit betreft de Kreekweg. Hier krijgt het asfalt een nieuwe deklaag. Ook leggen we een wandelpad aan. Er komt een vangrail tussen de rijbaan en het wandelpad.

Contact

Vragen over het onderhoud aan de Noordzeedijk of de Kreekweg kunt u mailen naar ikpraatmee@gemeente-steenbergen.nl.

afbeelding project Noordzeedijk scope deelgebieden