gemeente Steenbergen | Herinrichting Westdam en Kromme Elleboog

Artikel Herinrichting Westdam en Kromme Elleboog

Beide straten worden opnieuw ingericht naar de huidige standaarden. Daarnaast wordt in de Westdam een hemelwaterriolering aangelegd. De nieuw aan te leggen riolering is een aanvulling op het al bestaande riool en zorgt voor een gescheiden afvoer van het "schone" regenwater vanaf de weg. Dit voorkomt dat al het opgevangen water naar de waterzuivering wordt getransporteerd. Het draagt daarmee bij aan het vasthouden van oppervlaktewater. Daarnaast wordt de zuivering daardoor minder belast en sparen we onnodige kosten uit om relatief schoon water nogmaals te zuiveren. In de Kromme Elleboog lukt dat helaas niet, in verband met aanwezige kabels en leidingen.

Wat is er al gedaan

In 2021 is er een enquête uitgezet onder de bewoners. Het resultaat uit de enquête hebben we verwerkt in 2 inrichtingsvarianten. Deze varianten zijn aan de bewoners gepresenteerd. Bewoners van de Westdam en Kromme Elleboog bekeken tijdens een bewonersavond de inrichtingsvarianten en gaven een eerste reactie. Deze input is waar mogelijk meegenomen in het definitieve ontwerp.

In het kopje downloads op deze pagina vindt u de bestektekeningen en het definitieve ontwerp.

Vervolg

Aanbesteding

In de week van 18 maart begint de aanbesteding. Deze ronden we in de week van 13 mei af.

Kromme Elleboog

Waarschijnlijk beginnen de werkzaamheden in Kromme Elleboog in de week van 10 juni. De werkzaamheden zijn voor de bouwvakantie, 22 juli 2024 gereed.

Westdam

De werkzaamheden in Westdam beginnen in de week 33 van 12 augustus, na de Kleine Tour. We proberen de werkzaamheden af te ronden voordat de ijsbaan weer in Steenbergen staat.

Heeft u vragen hierover? Stuur dan een e-mail naar ikpraatmee@gemeente-steenbergen.nl.