gemeente Steenbergen | Meedenken over Dinteloord?

Artikel Meedenken over Dinteloord?

De gemeente Steenbergen maakt voor Dinteloord een ontwikkelplan. In dit plan leggen we vast welke ruimte er beschikbaar is, in en rond de kern Dinteloord, en hoe we die ruimte in kunnen vullen. Zo'n ontwikkelplan maken, dat kunnen we niet alleen. We betrekken u als inwoner van Dinteloord en Prinsenland om mee te denken.

Bijeenkomst dinsdag 5 maart

De eerste bijeenkomst om mee te denken zit erop. Met een opkomst van bijna 200 inwoners kijken we terug op een grote club gepassioneerde inwoners met veel ideeën. Aan de hand van verschillende thema's is waardevolle informatie opgehaald en gingen inwoners met elkaar in gesprek. Daarnaast zijn er ook wat flinke, inhoudelijke discussies gevoerd over de mogelijke invulling en de kaders.

Resultaten

De resultaten van deze avond kunt u lezen op de pagina Resultaten themaposters en op de pagina Resultaten vragenlijsten.

Vervolg

Overlegtafel

Aanwezigen konden zich daarnaast aanmelden voor de overlegtafel Dinteloord, een groep van 10 inwoners + 4 vertegenwoordigers van de belangengroeperingen (Dorpsraad Dinteloord, Leefbaarheid Dinteloord, Dinteloord Winkeloord en Woonkwartier). Vijftig mensen maakten gebruik van deze mogelijkheid. Hieruit is een selectie gemaakt met als doel tot een evenwichtige groepsverdeling te komen. Er is gekeken naar een balans in leeftijd, geslacht en dorpsbinding maar ook de motivatie om deel te willen nemen aan de overlegtafel heeft een belangrijke rol gespeeld.

Tweede bewonersavond

Eind juni/begin juli is er een tweede bewonersavond. Daar worden de drie scenario's gepresenteerd.

Waarom een visie op ruimtelijke ontwikkeling?

Het belangrijkste doel is dat Dinteloord ook in de toekomst een plek is om fijn te wonen, werken en ondernemen. De ruimte die er is kunnen we maar één keer gebruiken. We luisteren daarom goed naar alle wensen en behoeften. En met elkaar bepalen we mogelijke oplossingen voor grote vraagstukken rond woningbouw en mobiliteit, klimaat en biodiversiteit, de energietransitie en duurzaamheid, zorg en onderwijs, uitbreiding van de kern en het verbinden van de inwoners.

We doen het samen

De toekomstvisie maken we samen. U weet wat u belangrijk vindt om fijn te wonen, werken en (vooral) leven in Dinteloord.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u terecht bij de heer H.J. (Bert) Lamot, projectleider, te bereiken via ikpraatmee@gemeente-steenbergen.nl.

afbeelding tekening informatieavond meedenken over Dinteloord