gemeente Steenbergen | Praktische informatie over de vrijwilligersverzekering

Artikel Praktische informatie over de vrijwilligersverzekering

Nederland telt ruim 4 miljoen vrijwilligers. Daarvan bent u er misschien wel één. De groep vrijwilligers groeit nog steeds. Vrijwilligers zijn actief in clubs en (sport)verenigingen. Denk daarbij ook leesmoeders op een basisschool. Klaar-overs en collectanten voor goede doelen. Vrijwilligers die koffie schenken in een verzorgingstehuis of speeltuinen opknappen. Ze doen belangrijk werk. En waar gewerkt wordt, kan er wel eens iets mis gaan. Dat geldt ook voor vrijwilligerswerk en mantelzorg. Om deze bijzondere groep mensen tegemoet te komen en ervoor te zorgen dat ze niet met de financiële gevolgen van schade of letsel blijft zitten, heeft de gemeente Steenbergen de VNG Vrijwilligersverzekering afgesloten.

Wie bedoelen we als we het hebben over 'vrijwilligers'?

Hebben we het binnen de VNG Vrijwilligersverzekering over vrijwilligers, dan bedoelen we daarmee ook mantelzorgers, maatschappelijk stagiairs en mensen die in het kader van 'Tegenprestatie' vrijwilligerswerk doen.

Vrijwillige brandweer en vrijwillige politie zijn niet verzekerd

Bijzondere groepen vrijwilligers zijn de vrijwillige brandweer en vrijwillige politie. Voor deze groepen zijn speciale regelingen getroffen. Zij zijn daarom niet verzekerd met de VNG Vrijwilligersverzekering.