gemeente Steenbergen | Interview met Cees van Vugt

Artikel Interview met Cees van Vugt

energiecoaches verhoog je woningwaarde

Cees van Vugt is één van de energiecoaches van de gemeente Steenbergen. Hij is geboren en getogen in Steenbergen. Het leuke van het wonen en werken in Steenbergen vindt Cees het gevoel van 'ons kent ons'.
Wij vroegen Cees waar hij u mee kan helpen als energiecoach!
"Ik ben zelf jarenlang werkzaam geweest in de Installatiewereld. Daardoor kan ik u goed adviseren om met duidelijke - en vaak ook simpele - stappen de woning te verbeteren, verduurzamen en daarmee mogelijk de waarde te laten stijgen. Want de kosten voor verduurzamen verdient u vaak gewoon terug door een lagere energierekening en/of bij de eventuele verkoop van uw huis in de toekomst."

Hoe gaat dat?

"We nemen allereerst het huidige verbruik van elektra en gas samen door. We kijken daarna naar mogelijke verbeteringen. Bijvoorbeeld door het isoleren van de woning. Door goed te isoleren neemt het wooncomfort toe en stijgt de waarde van uw woning verder door. Dat kan op verschillende manieren, zoals met dak- wand- of vloerisolatie. We kunnen uw muren ook controleren met een warmtescan.
Daarna besteden we samen aandacht aan het ventileren van de woning: hoe gezond is de lucht in uw huis eigenlijk? Kijkend naar het verbruik van uw elektra bespreken we waar gewenst ook zonnepanelen. Dit doen we onafhankelijk, want we bieden zelf geen zonnepanelen aan. Ik adviseer u alleen wat de mogelijkheden voor uw huis zijn en verwijs door naar mogelijke leveranciers of installateurs."

Wat is verder belangrijk om te weten?

"Een gesprek met mij is altijd kosteloos en onafhankelijk. Het kost u alleen een kop koffie! Ik doe dit vrijwillig voor de gemeente Steenbergen en heb dus geen commercieel belang. Mijn slogan is: 'uw huis is mijn huis', daarmee wil ik aangeven dat ik altijd adviseer wat ik zelf zou doen in uw situatie.
En neemt u na de gesprekken contact op met een leverancier om een verduurzamingsmaatregel (bijvoorbeeld zonnepanelen) te installeren, dan is het altijd mogelijk om nog eens vrijblijvend contact op te nemen voor een nieuwe afspraak of telefonisch advies.
Ik adviseer u ook om alvast een kijkje te nemen op de website van het Regionaal Energieloket. Daar staat alle informatie op een rijtje. Ook informatie over subsidies en financiële ondersteuning voor duurzaamheidsmaatregelen voor inwoners van de gemeente Steenbergen."

De waarde van uw woning verhogen?

Neem contact op met Cees of een van zijn collega's!